i min värld är jag trygg

kent <3
jag tycker om kent.
och jag tycker om att läsa harry potter.
jag tycker inte om det jag älskar det.
jag känner mig så fri bakom en av böckerna.
jag lever mig in i deras värld så jag slipper leva i min egen.
enligt min psykolog är det vanligt att man gör så.
skapar en trygghet, lever i en enklare värld.
hon säger att jag måste ta mig ut ur min fantasivärld.
jag trivs bra i den. bara där jag känner mig lugn.
fri från ångest.
hur ska man kan lämna något man älskar och känner sig trygg i?
det är det svåraste med allt.
man måste lämna så mycket för att bli frisk, fri från depression, fri från ätstörningar.
jag vet inte om jag vill..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0