samma visa varje gång mamma tvingar mig äta middag med henne.

jag har just ätit en middag med mamma.
jag säger att jag ska ta en dusch.
jag sätter på duschen, spyr upp all mat.
när jag är säker på att allt är uppe sätter jag mig i duschen.
dämpar ångesten med en ciggarett.
mascaran rinner och ciggen blir blöt.
jag fimpar på låret. mina lår är helt ärriga och tjocka.
det gör ont. är inte mamma hemma skriker jag.
är hon hemma skriker jag inombords.
jag reser mig upp tvättar håret och tvålar in mig.
jag går ur duschen smörjer in mig och borstar tänderna.
jag går ur badrummet och ler åt mamma och säger "vad skönt med en dusch"
jag hatar och älskar alltihop lika mycket.
livet är hårt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men gud, vill du ha hjälp? jag lyssnar gärna.

2008-11-16 @ 21:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0